1

Lätt att somna ikväll

Var just så jäkla trött att jag tänkte däcka utan att slänga iväg ett inlägg, men då det bjöds på massa glass här hemma fick jag en liten sockerkick så jag ska skynda mig att skriva innan effekten avtar.
 
Gick in till min bank igår för att lösa ut veckans check i lösa pengar pga mitt låsta konto + fråga lite mer kring hela situationen av mina stulna $1287 från bankkontot. Kvinnan jag fick prata med förklarade för mig att jag kommer att få mina pengar ersatta. Exakt datum är svårt att säga, men jag kommer att få det tillbaka. Vilket känns betryggande som fan.
      Jag som aldrig varit utsatt för idiotbedragare förut greps ju först av världens panik då jag först hade upptäckt det. Såklart. Men tragiskt nog verkar det vara vanligt med bedrägeri här. Min värdmamma har någon gång blivit utsatt för det, bekantas bekanta har också trillat dit, till och med kvinnan på banken som hjälpte mig hade själv blivit utsatt för bedrägerier. Säkerheten i USA är på stenåldersnivå i jämförelse med i Sverige. Det dåliga med detta land är just det faktum att det är 50 olika delstater. Det är inte lika lätt att förändra ett helt säkerhetssystem som det är i Sverige. Visst är det coolt att t.ex. få sin lön på en check, men kom igen det är år 2014
 
-
 
Var idag och åkte snowboard för första gången sen jag kom till USA. Rätt tragiskt att jag inte åkt något föräns nu, 1,5 år efter ankomst, men pengar, intresse eller sällskap har alltid varit faktorer till att jag aldrig farit iväg. Men idag hakade jag på med 4 svenska brudar. Hade det inte varit för planeraren Malin så hade jag nog än idag inte åkt något.
Denna heldag i backen är också orsaken till varför jag sitter och ler bara av tanken av att få sova.
 
 
 
1 Mor:

Så otroligt skönt att det verkar ordna upp sig med pengarna! Man kan tro att ett land som USA ligger före oss mindre länder men så verkar inte vara fallet.
Tror jag att du sitter och ler, vilken kille skulle inte göra det efter en heldag i backen med fyra tjejer som sällskap?! ;)