1

Checking in

Som ni märker, och som jag fått höra, så är jag väldigt dålig på att uppdatera bloggen nu. I ärlighetens namn är det för att jag inte gjort någonting, alls, de senaste dagarna. Jag har ätit mat, sett LHF förlora gång på gång, sovit, hängt lite med polare. Utöver det har jag bara suttit inne och spelat CS:GO med alla Piteåpolare. Det enda sättet jag kan umgås med polarna där hemma. Ruggigt beroendeframkallande spel dessutom.
 
Jag har insett att jag just nu i princip VÄNTAR på att fara hem till Sverige igen. Detta just eftersom hemresan är det enda spikade datumet jag har just nu med någonting kul planerat. Därför behöver jag boka in lite roliga grejer fram tills dess.
Först upp är en hike upp på Rattlesnake Ledge med några svenska kompisar nu på söndag. 
 
Sen är det två saker jag redan har lovat mig själv att göra sedan länge tillbaka. Båda dessa saker ska jag dessutom hålla:
- Fallskärmshoppning
- En helg på Kajak i Späckhuggarnas område.
 
Just kajakturen är jag Ännu mer taggad på nu efter att ha sett dokumentären Blackfish. Riktigt sevärd film. Efter att ha sett den så är jag glad att jag aldrig for på Seaworld trots mina två vistelser nere i Orlando. De bryr sig BARA om pengar.
Späckhuggare ska inte simma runt i en swimmingpool. 
 
 
 
1 Anonym:

Hej! Måste bara säga att jag blir riktigt inspirerad av din blogg, man får verkligen en inblick av hur det kan vara att arbeta som au pair. Jag har dock en fråga: hade du arbetat mycket med barn innan din avresa? Jag är nämligen själv sugen på att anmäla mig som au pair men jag har dock inte speciellt stor arbetserfarenhet med barn även om jag har tagit hand om småsyskon och tränat några ungdomslag i fotboll under ett sommarläger, det är dock hela mitt register över barnerfarenhet. Detta räcker, om jag har förstått det rätt, inte för de krav som ställs. Det är svårt att få jobb inom förskolan bland annat, har du några tips på vad jag kan göra för att samla ihop de timmar som behövs? Tack på förhand!