0

Tack för denna gång NYC

[EDIT]: Hade misslyckats med videon. Nu funkar den iallafall.

Nu är klockan kring midnatt och kalendern slog just över till "Tisdag den 21:a" och nu är vi hemma i Seattle igen.
 
 
Det mest komiska under denna helg var nog det ögonblicket jag stegade in på mitt hostelrum och skulle hälsa på den enda killen som var inne på rummet just vid det tillfället. Jag gick fram till honom och vi skakade hand och jag presenterade mig ju såklart med ett "Simon" och han tittade på mig med en lite osäker blick varpå han svarade med ett "Yeah..". Just vid det här ögonblicket så tänkte jag att han antingen saknar social kompetens eller att engelska inte är hans grej. Men efter några sekunder säger han: "Wait what, is Your name Simon?". Jag svarar ju såklart Ja och då kommer ett "Aaaaah, my name is Simon as well. When you walked in here and shook my hand saying my name I was like what the fuck how does he know who I am?!" Så vi fick ju en rätt bra icebreaker direkt och slapp någon torr stämning. 
 
Resan till New York var kort, men ack så nice! Fick mig en del bra bilder och fick se hockey i världsklass. Henke Lundqvist storspelade och tillät bara Capitals göra ett enda mål. Och just detta målet var en raket av Ovechkin. Jag ville ju nästan helst se Lundqvist hålla nollan, men om det är något mål som Capitals kan tillåtas få göra så är det just ett sånt där hissnande slagskott av Ovechkin man vill se. New York Rangers vann matchen med säkra 4-1. 
 
Jag gruvade mig lite över att Seattle Seahawks spelade sin NFC-final just samtidigt som Rangers-matchen. Men lyckligtvis så visade de den matchen på tv i en svit en bort ovanför oss. Så i slutet av hockeymatchen då Rangers låg på en betryggande ledning så satt jag nästan bara och sneglade upp mot TV:n. Jag tror nästan att jag lyckades få Johannes att bli lite av ett Seahawks-fan med. Han väljer rätt tid för att bli det iaf. För Seattle vann nämligen sin match och nu väntar Super Bowl om 2 veckor!
Sjukt att det händer nu under tiden jag är här! Det är andra gången i klubbens historia.
 
Ska slänga upp lite bilder från kameran imorgon då jag orkar dra upp den ur resväskan. Här är min helg i instagram-form iallafall: