4

Caps

 
Jag har hunnit samla på mig lite kepsar här i staterna. När jag kom till USA hade jag en enda, helt vanlig lila keps. Nu har jag skaffat mig ett gäng nya snapbackpolare.. o fler lär det bli:
 
 
 
1 Matte:

Ingen Mariners?

Svar: Är inte så stort fan av deras logga tyvärr!
Simon Engberg

2 Lubba:

FIXA EN FRÅGE LÅDA! xD

3 Emelie:

Hej! Jag ska också åka som au pair och har läst din blogg ganska länge, tycker den är jättebra och de verkar som du har det jättebra!
Men jag har två frågor som du kanske skulle vilja svara på:
1. Jag är väldigt sportintresserad och vill gärna också gå på lite olika matcher i USA, hur mycket kostar det ungefär?
2. Om man skulle vilja förlänga, måste man läsa 6 credits igen då?

Svar: Hej! vad kul att du ska iväg som au pair och ännu roligare att du tycker om min blogg! Svarar gärna på dina frågor! När det gäller biljettpris på sportevenemang så är det helt beroende på vilken sport och vilket lag det gäller. NHL och amerikansk fotboll på NFL nivå är riktigt dyrt båda två. Där får du tänka dig minst flera hundralappar. Däremot baseball, basket och fotboll kan du få relativt billigt. Dvs kanske från $20-25 och uppåt. Beror helt på vilket lag det är och hur bra platser du vill ha förstås!
Förlänger man ett halvår så är det 3 credits som gäller. Lite osäker hur det är vid en 9 månaders förlängning men jag TROR att det är 6 credits som gäller. Förlänger du däremot ett helt år till så är det 6 nya credits som gäller med all säkerhet.
Högst osäker när det gäller 9 månaders förlängningen tyvärr!
Simon Engberg

4 Far:

Nu har vi också sett Captain phillips! Den var svettig! Men bra!
Skönt att din bekantskap med ordningsmakten gick bra :)