1

New in

Det blev inga festligheter för mig i helgen. Fredagen spenderade jag genom att först gymma och dra en dollarbrännande shoppingrunda i Seattle med Johan. På kvällen mötte vi även upp med tre andra och gick på bio. Vi såg den segaste filmen vi sett på riktigt länge; 12 year a slave. Själv storyn och slutet med filmen är riktigt bra. Men jag har aldrig under mitt biofyllda au pair-år varit med om en så segdragen och rå film. Skulle lägga den här filmen i ett fack för den typer av filmer som kommer att börja visas på skolor. 
Planerar du att gå på bio så rekommenderar jag fortfarande Captain Phillips. Mästerverk till film.
 
Slog till på två par Levi's jeans och en ny plånbok (AKA börs som vi i norrland säger) och ett nytt armbandsur, båda från Tommy Hilfiger:
 
 
 
... idag när jag gick ut ur QFC bärandes på två påsar fyllda på matvaror så gick ett handtag sönder. Instinktivt så utbrast jag "kuken" varav jag sekunden senare insåg att det gick förbi en kvinna som sneglade lite mot mig med ett diskret leende. Hon förstod med all säkerhet inte vad jag sa, men det lät väll säkert kul med amerikanska öron
 

Haha, roligt att du tillägger ordet börs ;) Hade den diskussionen med några vänner från södra sverige, om att när vi skulle dra till bussen så kollade jag om jag hade min börs och de bah plånbok säger man. Ne, är man som jag från norrland är det börs som gäller, en sak är ju att det är så grymt mycket lättare att säga :P

Svar: Haha jamen visst är det så! Har själv blivit peakad för att jag säger börs. Men det ordet går ju både lättare och snabbare att säga än plånbok!
Simon Engberg