2

Get your act together

Pokerspelandet började ju bra och jag mer än dubblade upp det jag stoppade in. Men som vanligt så tar man sig alltid vatten över huvudet. Denna gången blev det stora misstaget att jag gick med i en turnering för ett par hundra spänn, där jag totaltorskade mot motståndare som bland annat varit med i Poker-SM. Körde med attityden "Go BIG or go home"... Jadu Simon, bara att du börja gå hem då. Jag är en amatör.
 
Känner att jag måste börja få "my act together" då jag bland annat borde städa mitt rum, tvätta, komma iväg oftare till gymmet, klippa mig, raka mig. osv osv (saknas bara "och skaffa mig ett jobb", men det har jag ju iallafall.). Just nu känns det som att tiden bara rinner förbi utan att jag riktigt vet vad jag håller på med. Känslan är att jag bara inväntar nästa stora grej hela tiden. Nästa grej just nu är roadtrippen upp till Kanada. Efter det lär jag väll rulla tummarna o vänta tills Florida-resan. Det är kanske dax nu att börja ta tag i saker och ting under tiden jag väntar in saker som står inskrivna i kalendern.,
 
Som avslutning bjussar jag på en bild där Josh gör hemläxan:
 
 
 
 
 
1 Emil:

Hej!

Om man nu får fråga folk om pengar, hur långt räcker dessa 195 dollar man får i veckan. Är det de du köper kläder för och dylikt eller behöver du lägga in lite mer pengar från dig själv i veckan också som du har sparat på sen tidigare? :)

Svar: Med tanke på att man har gratis boende o käk så räcker dessa $200 i veckan riktigt långt om jag ska vara ärlig! man har som inga fasta avgifter överhuvudtaget!
Simon Engberg

2 Emil:

Jo, precis! Boende och mat får man ju så mycket spenderas ju utanför det.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Du kanske har skrivit det men om du har lust och tid skulle jag vilja höra hur en dag i ditt liv ser ut just nu :)

Tog det lång tid för dig att matchas?

Svar: En typisk dag för mig innebär uppstigning kring 06.45, 2h jobb på morgonen i form av att göra frukost, packa lunch och skjutsning. Sedan är jag ledig från kl 9 ända fram till kl 15.30 då jag hämtar Josh från skolan igen. Spenderar väll cirka 3h med honom då tills värdföräldrarna kommer hem och jag blir ledig igen. Så mitt schema är helt okej! Det är en klar fördel att ha barn som går i skolan.
Simon Engberg