0

Accidents

Det händer något efter vägen Varje vecka här. Ibland något litet och ibland något större. Förra veckan hade en hel lastbil börjat brinna så att en sträcka som med bra trafik vanligtvis tar 20 minuter, tog då 2 timmar. Oftast är det inte så pass stora olyckor och då vet jag att man ofta uttrycker sig med någon onödig o lite kaxig kommentar där man konstaterar hur dåliga amerikanarna är på att köra.
Idag var det en ännu olycka på bron in mot Seattle som gjorde att jag blev 40 minuter sen till Josh's skola. Det var en lastbil och två personbilar inblandade. Och denna gång hade jag inte mage att uttrycka något sånt överhuvudtaget. En av de inblandade bilarna var en mini-buss som såg ut som en typisk familjebil. Bilen var dessutom helt demolerad på passagerarsidan. Jag fick såna kalla kårar och en riktigt obehaglig känsla igenom hela kroppen då jag körde förbi.