2

Det går bra nu kompis

Trots att det spöregnade idag så har jag ändå suttit i bilen och dunkat högsta möjliga musik och fistpumpat och känt: NU är livet bra.
 
Jag har nämligen de senaste dagarna vaknat med en klump i magen då jag förra helgen hade insett att jag inte hade skickat in mitt DS-2019-papper till Cultural Care's kontor i Boston. De måste nämligen skriva på detta papper för att man ska kunna ta sig in i landet igen. Kanada och Mexico kan jag resa ut och in ur hur mycket som helst utan några problem. Men för att resa hela vägen över till Sverige så behöver jag ha ett tillstånd, en så kallad "Travel Validation".
 
Måndagmorgon skickade jag iväg mitt papper och pungade upp drygt 250 spänn för att få garanti på att de skulle levereras till sin slutdestination redan dagen efteråt. Tur och retur. Idag fick jag tillbaka brevet. Imorgon vaknar jag utan en klump i magen.
 
Förutom att jag fått tillbaka pappret så har jag just bevittnat världens bästa basketbollsmatch. Miami Heat tog hem NBA-titeln för andra året i rad.
 
Nu om en halvtimme blir jag bjuden på bio av min värdfar. Vi ska fara och se World War Z.
 
Imorgon är sista gången jag hinner träffa Johan Falk på ett tag. Så vi ska dra en bro-date och se Man of Steel på bio.
 
OCH NU ÄR DET TVÅ DAGAR TILL AVRESA.
 
 
 
1 Matte:

Sov gott på bion ;-)

Svar: Somnade ingen av gångerna! ;-) Båda bra rullar, särskilt Man of steel!
Simon Engberg

2 Mamma:

Ibland ska man ha tur :)