0

Hemma igen efter fantastisk resa. (Mer bilder kommer)

Lade bloggen lite på is under resans gång ner till Florida. Får lite dåligt samvete då jag ser att det fortfarande har varit trafik här trots att jag inte bjudit upp till någon läsning
 
Men jag lever iallafall. Landade kring midnatt denna söndagsnatt/måndagmorgon och har varit rätt sliten hela dagen idag. Resan nere i FL var helt otrolig. Det roligaste jag gjort på riktigt länge. Trots att vi ändå varit rätt städade på den här resan så misstänker jag mig ha en liten spricka i näsan då jag är väldigt öm bara jag tar i den. Men bortsett från just det och det faktum att det bränts åtskilliga hundratals dollar så var allting helt fantastikt. Vädret, humöret och folket vi stött på har slagit förväntningarna. För mig särskilt var det ju bara sjukt kul att få se så många piteåpolare.
     Mina värdföräldrar frågade mig tidigare idag vad den absoluta höjdpunkten av resan var. Det är svårt att välja ut en enda grej, så jag kom fram till att det bästa med resan var att få uppleva allt detta med nära vänner.
 
Vi startade resan i Miami där vi bl.a. såg NBA (Miami Heat vs Orlando Magic, vinst för lebron o gänget) och dagen därpå bilade vi ner till sydligaste punkten i hela USAs fastland: Key West. Det mäktigaste med denna destination var att köra över de otroligt långa broarna som leder en ut dit.
 
Efter det bar det upp till Ft Lauderdale som jag nog personligen tycker var det vackraste stället. En dag och natt senare så körde vi vidare mot Orlando. Där bjöds det på en del shopping, Universal Studios och jacuzzi-kvällar.
 
Sist men Absolut inte minst for vi upp till Panama City Beach - Springbreak-paradiset. Här ångrar jag och många andra att vi inte hade mer tid. Förväntningarna av hur mycket folk och fest det skulle vara infriades.
 
Jag har massvis med bilder/videos från resan och mycket kul från alla ställen att berätta, men jag vill inte lägga upp en stor vägg av text som folk blir allergisk i ögonen bara av att titta på. Däremot ska jag ta och försöka lägga upp lite mer material i form av bilder osv imorgon. Jag är däremot inte den av oss som dokumenterat mest från resan. Så en hel del lär ploppa upp på Facebook förr eller senare. Just nu är resten av gänget i NYC och myser på medans jag är hemma i Seattle igen. Nu har jag nämligen ingen fler lediga dagar att ta ut.
 
Bjuder tills vidare bara på de instagram-bilder jag lagt upp:
 
Nu måste jag försöka ta igen lite sömn. Tack för mig!
 
(resan över i princip hela Florida)
 

Visa större karta