0

Josh kastar föremål i skallen på folk och jag ska hoppa ur ett flygplan

(bra och intresseväckande rubrik)
 
Förlåt mig alla ni nära, kära, kända och okända för att jag inte gjort ett inlägg på hela 10 dagar. Det är nog det längsta uppehållet jag haft bortsett från de gångerna jag reste hem till Sverige eller roadtrippen runt i Florida.
 
Jag har en längre tid nästan känt mig "klar" med min tid här som au pair. Men det är fortfarande två saker jag haft som mål, som jag ej gjort ännu. Jag har nog skrivit det här på bloggen några gånger; Men just dessa två saker är att hoppa fallskärm och paddla kajak i späckhuggarvatten. Nu är läget så att jag faktiskt just fått fasta datum på BÅDA dessa mål. Kajakturen blir av den sista helgen i Juni innan jag far hem till Sverige igen. Fallskärmshoppningen bokade vi nu ikväll. Och lyssna på detta: Datumet är satt klockan 9 på morgonen IMORGON. Jag ska alltså på lite drygt 12h slänga mig ut ur ett jävla flygplan. YES!
 
Ikväll for jag med min värdfar och Josh och kollade Seattle Mariners spela, alltså Seattles baseball-lag. Seattle ledde, det var massor med folk, stämningen var på topp. Fram tills 7th inning då Josh fick för sig att slänga sin colamugg i skallen på unge som satt tre rader framför oss. Då var det tack och adjö för oss. Jag vet inte riktigt vad som flög i skallen på honom. Det är det ofta jag inte vet. Men min gissning är väll att han helt enkelt blev less. Det förstår jag isåntfall, för det är rätt drygt att sitta och titta baseball i tre timmar. Men det finns ju såklart smidigare sätt att förmedla det än att snöra en mugg i bakhuvudet på någon.