3

Framme i NYC

Sitter just nu på golvet i hostelet o skriver för att kunna ha mobilen på laddning, medan resten av mina roommates ligger och sover. Har spenderat kvällen i New York med Johannes, en schysst snubbe som också är au pair som jag ska gå på hockeymatchen med imorgon.

Flygresan med värdfarsan o Josh till NYC gick ändå rätt bra måste jag säga. Mycket mindre drama när inte kvinnorna i familjen är med, haha! 

Under den här weekenden i New York så jobbar jag bara på flyget hit och tillbaka. Så när vi hade landat på Newark Airport fick jag ledigt och reste in till Manhattan medan Matt och Josh reste vidare till Joshs farföräldrar i New Jersey. 

Fick nu på kvällen ett värmande sms av värdfarsan. Josh brukar annars inte vara så bra på att visa känslor: 


1 Matte:

Vilket fint sms!
Hoppas nu matchen blir bra och det blir en liknade inledning på matchen som den mellan Calgary och Vancouver (eller inte)... :-)

2 Mor:

Åh vilket fint meddelande från Matt! ❤️ Dom får det inte lätt den dan du återvänder hem och den aupair som efterträder dig lär få kämpa för att vinna deras hjärtan, och främst Josh's!
Ha en härlig weekend och njut av att du slipper kylan här hemma, "endast" -29 grader *burr*
Kram

3 Elise:

Hej!

Jag heter Elise och jag går sista året på ett gymnasium i Luleå. När jag går ut till sommaren ska jag också att åka som au pair och därför valde jag som mitt gymnasiearbete (projektarbete) att kolla upp lite mer kring detta.
I arbetet intervjuar jag olika människor som är/har varit au pair och jag skulle gärna vilja ha en norrländs killes syn på att vara au pair! Skulle du kunna tänka dig att bli intervjuad?
Du kan också vara anonym i arbetet om det känns bättre men det är ingen annan än min lärare som kommer läsa rapporten kring arbetet.

Du får gärna höra av dig till min mail eller svara här på kommentaren så jag vet!

Svar: Men vad kul! Det får du mer än gärna göra så ska jag göra mitt bästa för att besvara vad jag kan! min mail är [email protected] ifall du hellre känner för att maila dem! :)
Simon Engberg