0

Sjuka Sportstad

Tog mig inte ens till paraden idag. Jag hade nog behövt vara ledig imorse för att lyckas ta mig in dit i tid, eller iallafall planerat morgonen annorlunda. Jag visste att trafiken skulle vara helt hemsk med cirka en miljon människor som är på väg till ett och samma ställe. Men trots att jag åkte hemifrån mycket i förväg så blev jag ändå cirka 25 min för sen till skolan. Vid det laget var det bara 1,5h tills paraden skulle dra igång. Så jag och Etienne letade upp ett ställe i närheten med gratis parkering (som är nästintill omöjligt att hitta i Seattle) med en busshållplats precis bredvid. Nyhetssidor och radio rekommenderade nämligen människor att använda sig av kollektivtrafiken. 
 
Vi stod vid denna busshållplats med cirka 30 stycken andra i ungefär en timme. Varenda buss som passerade förbi var redan full sedan länge. De tröga människorna som är högre höns borde ju se till att man skickar ut EXTRA bussar till ett event som förväntas ta emot en halv miljon människor.. men icket!
Då tanken slog oss att vi även skulle vara tvungna att ta en buss tillbaka från paraden sedan så insåg vi att åka buss fram och tillbaka skulle rent ut sagt bli ett helvete. Fick senare dessutom höra att folk som skulle åka buss tillbaka FRÅN paraden var tvungen vänta 3-5h för att lyckas komma på en buss.
 
Etienne gav upp och for hem, jag och andra sidan hade inget bättre för mig så jag körde in i trafikstockningen i Seattle för att få en glimt av det iallafall. Vid ett tillfälle fastnade hela trafiken och folk började kliva ut ur bilarna för att kunna se paraden lite bättre. Vi hann väll alla gå ut ur bilarna i ca 5-10 minuter innan poliserna tyvärr fick igång trafiken igen. Efter det hittade jag ingen parkeringsplats någonstans i hela staden, trots att jag körde runt i 1,5 timme. 
 
Det är dock inte särskilt konstigt, eftersom att det tydligen var 700,000 människor inne för att se paraden. Det är MER människor än vad som bor inne i Seattle stad. 
 
Det lilla jag hann se med egna ögon och kamera är de två första bilderna jag postar. Det andra är tagna från Seahawks officiella sida. Folk säger ju att denna stad har världens bästa och lojala fans. Jag säger inte emot detta: