1

SEATTLE SEAHAWKS ÄR VINNARE AV SUPER BOWL

 
- För första gången någonsin. Och det händer just det året då jag BOR här. Fyfan vad coolt.
 
Precis innan kickoff så kom Stephan och Jens över hit och vi skaffade lite chicken wings, strips, cola och godis. De tre närmsta timmarna spenderade vi framför TVn för Super Bowl.
En timme innan matchen drog igång så bad jag en polare hemma i Sverige att logga in på mitt bet365-account för att slänga in en femhundring på en Seattle-vinst. Detta trots att Denver Broncos har världens bästa anfallsspel och att Seahawks enligt bettingbolagen var tippat att förlora.
 
Jag vet inte hur många gånger under matchens gång som vi alla tre bara stod upp och skrek rakt ut på grund av ett helt gäng sjuka plays av Seattle Seahawks. De har ett så fruktansvärt jävla bra försvar att det är helt overkligt. Seattle fullständigt krossade och förnedrade Denver Broncos med 43-8. 
 
Efter matchen drog vi ned downtown Seattle där hela jäkla staden höll på att festa loss. Helt sjukt overkligt coolt. Jag är i en sån extas och har så ömma och röda händer av de minsta hundra highfivesen jag fått ta emot, att jag ännu inte kommer lyckas somna på länge! Och de lär inte heller alla de fansen som fortfarande festar på där nere i stan göra, trots att klockan snart är tidig måndagmorgon.
 
Experter kallar detta den största dagen någonsin i Seattle's sporthistoria. 
Jag har varit en del av den.
Och jag har numer dessutom ett saldo av 1025kr på bet365.
 
Jag älskar denna stad.
Tack för idag!
 
EDIT: Ursäkta de få svordomarna här och där, vet att särskilt ni farsan/eva aldrig varit ett fan av det, men jag köper väll det argumentet att jag har ett "litet ordförråd" då jag anser att fula ord behövs för att beskriva en känsla bättre ibland! ;-)
 
 
 
1 Mor:

HUR coolt som helst!! Vad bra att du fick uppleva detta- på plats :) Det är nog en once in a lifetime!