1

Inte samma person som för ett år sedan

En stor förändring jag märkt med mig själv är att jag de senaste månaderna blivit mindre social. 
 
När jag först kom till USA så var jag så utåtriktad och social att jag tog varje chans jag kunde för att lära känna nya människor. Men efter att ha varit här så pass länge som jag nu ändå varit så börjar jag bli "mätt". Jag har träffat massor med supersköna människor här. Vissa tycker jag riktigt gott om och skulle exempelvis mer än gärna bjuda dem på sovplats om de någon gång skulle få för sig att komma till Sverige. Men nu börjar jag faktiskt "bli less" på att lära känna nya människor om man får säga så. Less kan möjligtvis vara fel ordval, men nu så här innan sängdags så klickade inget mer rättvist ord. Det är långsiktigt sett nästan utmattande att ha massor med nya vänner som kommer och går.
Nu vill jag hem och träffa min familj(er) och mina NÄRA vänner. De kompisarna som jag verkligen vet vart jag har någonstans. 
 
Många av mina absolut närmaste vänner kommer jag ju dock alldeles strax få träffa! (tommy o pa saknas) Om mindre än tre veckor till och med! Jag har sagt det flera gånger förr, men det är stor chans att just den resan ner till Florida med piteågänget kommer bli det bästa och roligaste under hela mitt äventyr som au pair. 
 
Från förra årets liknande resa. Skillnaden denna gång är att vi har en reseplan. Vi är fler. Och det är över längre tid.
 
 
 
 
 
1 Mor:

Och en ny design på bloggen! Snygg :)
Jag förstår din "sociala utmattning", man orkar inte alltid köra 100% och nu när du är lite inbodd och känner vittring på hemgång så bidrar det nog till stor del.
Det blir kul att få läsa om eran kompisdejt om några veckor, ni är nog många som längtar! ;)

Svar: Har hunnit testa ett helt gäng olika designer, så jag vet inte vilken av alla som var aktiverad just då du skrev kommentaren, haha! Men tack! Och ja definitivt! Skulle lägga mig för 2h sen, sen hamnade jag i designträsket och sitter fortfarande här, förbannat.
Simon Engberg