4

Sommarn är på g

Nu börjar värmen komma här i Seattle. Idag hann jag hänga ut med Joakim på golfbanan o prova på lite svingar och puttar. Riktigt skoj. 
Imorn har vi dragit ihop ett rätt stort gäng som ska igång årets första volleybollmatch.
 
Josh ska fara och övernatta med sin skolklass på en camping så jag blev helt plötsligt ledig fram tills fredag nu. Tack för den!
 
 
 
1 Jessica:

Hej Simon!
Bra blogg du har! :)
Jag läste att ett av barnen du tar hand om har autism, så jag tänkte bara höra hur du tycker att det är? Jag ska nämligen åka som Au pair i juli, och då ska jag ta hand om en tjej på 4år som har autism, så är det något du tycker är bra för mig att veta?
Tack på förhand! :)
Jessica

Svar: Hallå! Tack så mycket!Det stämmer bra. Jag hade ingen tidigare erfarenhet med autism, men jag kände mig ändå redo för uppgiften. Visst var det lite av en chock i början med så mycket nya intryck och beteenden, men efter jag lärde känna Josh bättre så har allting flytit på hur bra som helst. Josh är visserligen 13 år gammal vilket kan underlätta en del. Jag kan tänka mig att ett barn på 4 år, beroende på hur gravt autistisk hon är kan ha väldigt svårt att lyssna och ta direktiv. Mina värdföräldrar har berättat att Josh i den åldern hade svårt att fokusera på vad folk sa till honom. Jag hoppas värdfamiljen är bra på att få dig att känna dig förberedd! :D
Var i USA har du hamnat förresten?
Simon Engberg

2 Emil:

Hej Jessica! Hur är det för dig som ska ta hand om ett barn med autism? Skulle själv kunna göra det under mitt år men tydligen så behöver man ha gjort 200 timmar extra för att få ta hand om barn med speciella behov. Behöver du ha det? Tack :)

Emil

Svar: Jasså, detta måste vara något de ändrat nyligen! Så var det inte då jag sökte som au pair. Det enda jag behövde göra var att fylla i ett formulär om att jag kände mig redo att ta hand om barn med speciella behov.
Simon Engberg

3 Jessica:

Skönt att det har funkat bra för dig! :)
Jag tror också att det kan bli lite svårare för mig med tanke på att hon är så liten, men enligt föräldrarna så har hon en lättare grad av autism. Hennes största problem är att hon har svårt att kommunicera, men hon har en assistent som kommer hem till dem varje dag och övar, så förhoppningsvis blir det bättre! Föräldrarna är väldigt öppna så vi har pratat ganska mycket om det, så jag hoppas att det kommer funka bra, jag gissar att man får ge det ganska mycket tid, så hon känner sig trygg och vi får en bra relation. Jag behövde inte ha några extra timmar eller speciella erfarenheter!
Jag flyttar till Chandler, Arizona! :D
Tack för ditt svar! :)
Jessica

4 Sofie:

Jag har följt din blogg sen i november när jag bestämde mig för att åka som Au Pair. Har följt dig varje dag sen dess och tycker din blogg är en av de bättre Au Pair-bloggarna jag läser. :)
Men jag har en fråga. Jag har alltid tänkt mig att jag vill ha barn mellan 4-8år ungefär. Men hur är det att ha ett värdbarn över 10år? Tror du det blir lättare? Eller vad är fördelarna enligt dig? Är matchad med en familj med en på 10 och en på 12 just nu. :) Skulle vara väldigt tacksam för svar! Vill du veta mer så står det på min blogg. :)
Hoppas du har en bra helg! :)
Sofie

Svar: Men vad kul o höra, det gör mig riktigt glad! :DJag läste just inlägget på din blogg med. Ser att du hunnit med några matchningar!!
Jag har en del vänner som har värdbarn i just den åldern du matchar med just nu. De låter på dem som att de har ett väldigt lätt jobb. I den åldern börjar barnen ju klara sig själva på många punkter. Det skönaste med att ha värdbarn i den åldern är just det faktum att de går i skolan. Jag och många andra au pairer umgås ofta under dagarna just eftersom att vi är lediga då barnen är i skolan. De kompisar som har värdbarn i dagisålder som är hemma och jobbar under dagarna har många gånger varit avundsjuka på oss andra över att de måste jobba när vi andra är lediga. Så det är också något du kan tänka på! :D
Ha det gott!
Simon Engberg