0

Third Canadatrip, second Canucks loss

Det var riktigt gött o ta sig iväg till Vancouver i Kanada för en kort weekend! Innan denna trip så hade jag inte druckit alko sedan i JULI, då jag var hemma i Sverige. Och det märkte jag när vi väl kom igång lördagkväll. Vi hamnade inne på hostlets sportbar som hade fruktansvärt bra priser. $4/shot och $15 för en stor öl-kanna. Det hela spårade iväg och notan delad på oss fyra hamnade precis under $300 (då bjöd vi även några randoms på varsin shot). Men den smällen kan man ta, när det är så pass sällan man dricker! Vi hade sjukt kul för de pengarna iallafall!
 
Första timmarna av söndagen spenderade vi på en annan sportbar där de sände Seattle Seahawks mot Minnesota Vikings. Den matchen spelade Seattle som gudar och vann rätt "enkelt".
Efter det så bar det vidare mot Rogers Arena för att se NHL! Hade i princip samma platser som förra matchen, fast denna gång kostade det bara halva priset jämfört med tidigare. Orsaken till detta är att första matchen jag såg var emot Detroit (Stor match) och denna var emot Dallas. Men NHL, oavsett vilka lag man ser, är ju hockey i världsklass. Dessvärre förlorade Vancouver denna match med. Vancouver fick dessutom ett mål felaktigt bortdömt så hela arenan blev helt galen. Flera tusen människor samtidigt stod och skrek "REF, YOU SUCK!" i kör (Ref förkortning på referee, domare)
 
Båda gångerna då jag varit och sett Canucks så har jag dock blivit stolt över min härkomst när man inser hur sjukt stora bröderna Sedin är i Vancouver. Det är verkligen obeskrivligt. De är de största spelarna i klubbens historia och de ser båda likadana ut.