0

Arrived in Orlando

Lite drygt 3,5h sömn och 6 timmars flyg senare så befinner vi oss i Orlando i Florida. Och här är det varmt!
Intrycket hittills av Orlando är snarlikt med Anaheim i Kalifornien med de öppna ytorna utanför downtown, luftfuktigheten, värmen och palmerna. Min jämförelse mellan just dessa två städer kan ju också bero på just det faktum att båda två är relaterat till Disney. Disneyland i Anaheim som består av två parker ansåg jag vara riktigt stort. Disneyworld här i Orlando ska tydligen ha dubbelt så många + två vattenparker...
Det som jag ser fram emot mest är dock Universal Studios!


Idag har vi bara satsat på att ta oss till hotellet och ta det lugnt. Vi har fyllt upp kylen och testat på området med lite käk och bad. Vägen hit har dock varit lite upp och ner. Bland annat hann min värdfarsa få totalpanik då vi höll på att betala för en hyrbil och han inte kunde hitta sitt körkort. Hans panik försvann dock rätt fort då just expediten för hyrbilsföretaget vi betalade hos, gav tillbaka hans körkort och bankkort då betalningen var slutförd. Det är ibland svårt o tänka längre än näsan räcker! Min värdfarsa är verkligen en som i stressiga situationer går från 0 till 100 direkt. Han blir nästan panikslagen. Nu efter över ett år här i familjen så är det skönt att man just kan skämta om sånna saker också. När jag jämför att resa nu, jämfört med förra vinterns resor med min värdfamilj, så känner jag mig så mycket mer som en familjemedlem istället för någon som är anställd. 
 
Hotellrummet vi har är AS-stort. Har dessvärre inga bilder/videos tagna på det förutom just på snapchat. Så har ni det så kan ni kolla "My Story" där! Simonengb nickar jag!
 
Tyvärr enda bilden jag har hittills, utanför vår hotellrumsdörr: