1

Kasst av mig

Förlåt för min förfärligt dåliga uppdatering senaste dagarna. Men ska sanningen fram så har det inte hänt ett skit i mitt liv här på ön. 

Det känns som att jag går runt med en ständig känsla av väntan. Härnäst är det ju en vecka i Hawaii med värdfamiljen den 15:e-22:a februari och sedan den 28:e så reser jag ner till Miami för att möta upp elva stycken piteåbor för den mest troligt roligaste tiden hittills av min tid här i 'murica.
 
Idag hade vi au pairmötet för januari-månad. Det blev ett möte på Safeco Field där Seattle Mariners har ett Fan appreciation-event där de låter människor få träffa spelare, gå ut på planen, prova kasta baseball-bollar osv osv.
 
Var rätt trevligt. Jag tog en enda bild dessvärre
 
 
 
 
1 Linnea:

Hej! Jag var inne på Cultural Care Au-pairs hemsida och så kom jag in på din blogg därifrån. Jag är väldigt intresserad av att bli au pair i USA, även om det är 2 år tills jag fyller 18 hehe. Jag undrar lite hur du tycker det är? Fördelar och nackdelar? Alla åsikter du har kan hjälpa mig. :D Och fick du välja själv i vilken del av USA du helst ville arbeta i eller slumpades det bara? :) Tacksam för svar! :)

Svar: Men vad kul! Du hamnade i de tankarna mycket tidigare än jag gjorde då med andra ord. Om jag ska vara helt ärlig så finns det knappt någonting negativt med att fara till USA som au pair. Det enda negativa jag kan komma på är just det faktum att man är borta från sin familj och vänner i minst ett års tid (ifall de inte hälsar på dvs). Men alla nya erfarenheter och upplevelser man gör här på andra sidan Atlanten är något man kommer ha med sig hela livet. Jag skulle absolut rekommendera dig att fara iväg som au pair du med. Jag ångrar det inte för en sekund!
Vart man hamnar i USA beror på vilken värdfamilj som vill anställa en! :)
Simon Engberg