0

24e december

Vi visste att det skulle vara fullt med folk på Disneyworld idag, så vi såg till att vara på området redan klockan 7 på morgonen. 
För att vi skulle kunna ta oss upp i tid ställde värdfarsan in så att det skulle ringa i hotelltelefonen kl 05.45 på morgonen som ett alarm. Imorse när telefonen väl ringde så vaknar Josh till och det första han får ur sig är "Fuck You". Vanligtvis säger vi åt honom när han svär. Men imorse kände jag exakt samma sak som honom, så då fick han ingen tillsägelse.
 
Med tanke på att det är så fruktansvärt många tusenstals människor på Disneyworld kring jul så har mina värdföräldrar anlitat en person som hjälper oss se till att vi hinner uppleva så mycket och åka så mycket karuseller som möjligt under de timmarna vi är där. Just parken vi var i idag, Magic Kingdom, har nästan identiska karuseller som Disneyland. Så jag har faktiskt tyvärr knappt knäppt några bilder då det inte varit så mycket nytt. Imorgon däremot ska vi till en ny park så då ska jag se till att använda kameran mer flitigt.
 
Disneyworld kör ju med sloganen att det är världens gladaste plats på jorden. Efter ikväll då flera hundra människor trängdes för att kunna ta sig ut ur området så har jag ändrat min uppfattning om just det. Vi hörde bland annat en mamma som sa till en annan kvinna mitt i all trängsel "I you push one more time I'm gonna knock you on your ass, I'm warning you." Till och med min värdmorsa höll på att hamna i blåsväder där mitt i allt. Man kan ju tro att föräldrar ska bete sig med barn runtikring sig, men icket. 
 
Hann skypa hem en snabbis dag och säga God jul också som tur var! Nästa jul ska jag se till att vara hemma!