2

Spiderseason

Det är sådana kontraster här i USA när det är ett sådant sjukt stort land. I centrala amerika har de orkan-säsong och i delar av Kalifornien har de skogsbrands-säsong. Här längst norrut på västkusten i Seattle har vi varken orkaner eller stora eldsvådor i skogarna. Däremot har vi en "spindelsäsong". Och jag börjar märka av att den påbörjats nu. Jag börjar se spindlar lite överallt. De flesta jag sett på utsidan av vårt hus är relativt små. Imorse däremot stötte jag på en av de mest klassiska som heter "Giant House Spider". Den satt och chillade vid golvlisten i korridoren på övervåningen.
 
Det här fanskapet fick sig en dunk och en nerspolning i toaletten så fort kortet var taget..
 
 
 
 
 
1 Bonusfarmor:

Fy så äcklig, jag hade bara stått o skrikit!
Som du vet så läser jag dina inlägg fast jag är dålig på kommentera:-(
Ha det så bra o akta dig för husdjuren:-)
Kram från mig o Olov!

Svar: Som tur var är inte just dessa giftiga. Däremot förekommer det hobo spiders och svarta änkan häribland, så de ska jag passa mig för!Kram!
Simon Engberg

2 Mor:

URK!! Hade nog sprungit iväg eller i värsta fall fått kasta nåt på den! :( Sofia däremot hade plockat upp den, gullat lite och burit ut den i frihet. Inte mamma-arv på henne direkt! ;)

Svar: Nog är lillasyster fin på alla sätt. Men hon har ju en helt jävla snedvriden syn på spindlar..
Simon Engberg