1

Ninja turtle

Underbart väder återigen idag! Verkar bli lika bra de två sista dagarna här, så det ser ljust ut för badshorts-brännan. 
 
Idag stack jag och min värdpappa ut och snorklade. Satan så coolt. Vi hamnade mitt i ett stim av silverfiskar som cirkulerade runtikring oss. Kring korallreven så fanns verkligen Alla typer av fiskar. De hade alla slags former, alla slags färger, alla slags olika beteenden. Min högsta önskan innan vi simmade ut var att få se en havssköldpadda. Och tror ni inte att det en bit ut på botten ligger en STOR havssköldpadda! Jag simmade så jag låg på ytan rakt ovanför den. Jag törs erkänna att jag kände mig lite obekväm. Efter denna syn så simmade vi inåt land och tog en paus. När vi sedan simmade ut igen så såg vi att massor med snorklande människor hade samlats i en ring. Då hade denna stora sköldpadda simmat inåt mot land för att ta luft/utforska litegran. Riktigt ball upplevelse.
 
I samma veva som jag fick erbjudandet om att komma över till USA så fick jag även ett jobberbjudande i Piteå. Jag inser nu hur mycket jag hade gått miste om ifall jag hade stannat kvar i lilla Piteå. Jag gjorde rätt val.
 
1 Matte:

Helt klart att du gjorde rätt val! Piteå finns alltid kvar med vänner och familj :-). Det du gör och upplever nu kommer du ha med dig resten av livet :-).
Gott nytt år och hoppas du har en trevligt i Canada.